piatok 1. apríla 2016

Lemon Curd

Možno ste už o tejto dobrote počuli.. a možno aj nie :) Lemon Curd je jednoducho citrónový krém:) Je kyslý a jemne sladky, perfektny len tak s maslom na toast, namiesto džemu do tortičky alebo na vyjedanie lyžičkou :)




Ak sa Vám nechce kupovať túto vecičku v M&S, vyrobte si ju doma! Chuť je porovnateľná.. a možno aj lepšia. A hlavne! Viete čo tam ide :)
Recept som hľadala asi všade :D ...no a nakoniec som ten najlepší recept našla na blogu u Maryny :) a tu teda je.

RECEPT
150ml citrónovej štavy
120g krupicového cukru
2 celé vajíčka
1 žĺtko
75g masla
Nastrúhaná kôra z 2 citrónov (ak nie su BIO, namočte ich na pár minút do horúcej vody s octom)

Postup je jendoduchý :) všetky ingrediencie okrem masla som dala do hrnca a poriadne zamiešala. Hmotu som pomaly zahrievala. Po pár minútach to malo takú letnú teplotu, stihala som to z ohňa a pridala maslo, ktoré sa pomaly rozpustilo. Následne som hrniec vrátila na plamen a varila až do zhustnutia, kým mi to nebublinkovalo. Celú hmotu som prepasírovala cez sítko, aby som sa zbavila citrónovej kôry. Nalejeme do určenej nádobky a necháme vychladnúť a stuhnút:) Curd po vychladnutí krásne stuhne :) Z tejto dávky mi vyšli 2 tieto Weck nádobky, asi 3-4 dcl.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára