piatok 4. marca 2016

Malinová torta s domácim Lemon Curd

Túto tortičku som už dlho plánovala upiecť, a tak som čakala na ten správny moment:) Vždy sa "musí" nájsť zamienka prečo piecť torty O:-). Ja som si našla rovno 2! Po prvé, potrebovala som si vyskúšať novú 14cm formu(ráfik) na pečenie, a po druhé, prišla domov na víkend ségra z Prahy. Lepšie podmienky na pečenie som si ani vysnívať nemohla :). 



Tortička ma trošku hútnejšie cesto, ale v kombinácií s ľahučkým mascarpone sa všetko stratí :) 

Najprv si treba urobit Lemon curd. Ak sa Vám s tým nechce babrať, kľudne si ho kúpte v Marks and Spencer. Ja som si ale dala tú námahu, a dobrý recept na tento kyselkavý krém som našla u Maryny :)

Domáci Lemon curd
Krém si pripravíme minimálne 4 hodiny vopred, najlepšie však je, ak cez noc postoji v chladničke.
150ml citrónovej štavy
70g práškového cukru
1 celé vajce
1 žltko
50g masla
Nastrúhaná kora z 1 citróna

Všetky suroviny okrem masla poriadne zmiešame v hrnci a dáme na plameň pomaly zahrievať. Ked to bude mať prijemnú letnu teplotu, tak krém odstavíme a vmiesame doň maslo. Počkáme kym sa rozpustí, a potom vrátime hrniec s kremom opat na ohen. Krém poriadne miešame až do zhustnutia. Vychladnutý krém odložíme do pripravenej nádoby a prikryjeme potravinovou fóliou, aby nevznikla kožka na vrchu. 

Biele zamatové cesto - White velvet
180g hladkej preosiatej múky
1/3 čl soli
80g makkeho masla
95g práškového cukru
2 vajcia izbovej teploty
160ml cmaru
1 menšia lyžička sódy bikarbony
1 menšia lyžička octu

Múku a soľ si zmiešajte dokopy. Maslo s cukrom sa vyšlahá do peknej peny a po jednom sa pridajú vajíčka. Striedavo sa potom do cesta prilieva cmar a múčna zmes až nám vznikne krásne zamatové cesto. Do pohárika si dáme jednu menšiu lyžičku sody, zalejeme octom, veľmi rýchlo premiešame a vylejeme do cesta. Poriadne zamiešame.
Pripravíme si 2 formy s priemerom 14cm, vymažeme maslom a vystelieme mukou. Rozdelíme do nich cesto a dáme piecť na asi 35 minút na 180. Ja som po 20 minútach dala alobal lebo s ami zdalo, že mi rúra moc pečie z hora. Cesto som skontrolovala špajdlou. Po vychladnutí korpusy 1x prerežeme, takže nám vzniknú 4 samostatné pláty cesta

Maliny
150g rozmrazených malin
3 pl hnedého cukru
2/3 lyžičky zemiakového škrobu
Štavu z rozmrazených malin vylejeme na panvicku, necháme zovrieť, pridáme rozmiešaný škrob vo vode. Počkáme kým zovrie, pridáme maliny, jemne premiešame(aby nám ostali kusy malín), odstavíme a necháme vychladnuť.

Mascarpone krém
200g mascarpone
100g krémového syra (Lidl)
50ml sladeného kondenzovaného mlieka
½ balíčka stužovača slahačky
175 ml šľahačky
1pl práškového cukru
Zmiešame si mascarpone s krémovým syrom a kondenzovaným mliekom. V inej nádobe si preosejeme stužovač, 1PL práškového cukru. Prilejeme slahačku a vyšlaháme dotuha. Mascarpone a šlahačku spolu jemne zmiešame.

Mascarpone-maslový krém
4PL mascarpone krému
40g maslo
35g práškového cukru
Vanilkový extrakt

Maslo, 30g práš. cukru a vanilkový extrak si vymiešame do svetlej peny. Do tejto hmoty pridáme asi 4 lyžice mascarpone plnky. Táto zmes nám vystačí na obtretie torty. Ak sa krém zrazí, stačí ho na chvílku zahriať nad parou. Maslo sa rozpusti a vznikne hladky krem J Treba ho ale ešte dať stuhnúť do chladničky.

Tortu skladáme nasledovne. Na plát cesta natrieme domáci lemon curd, poukladáme maliny a zakryjeme krémom. Postup opakujeme až kým na tortu nepoložíme posledný plát cesta. Tortu si narovnáme a obtrieme jemne krémom mascarpone na zachytenie drobkov z torty. Dáme na 30 min stuhnúť do chladničky.
Vytiahneme maslovo-mascarpone krém, odoberieme z neho 1 PL, ktorú zmiešame s malinovou štavou/farbivom. Ja som vytvorila 2 tóny rúžovej. Tortičku následne obtrieme bielym nezafarbeným kremom dookola, uhladíme. Zoberieme si paletku a okolo torty vytvoríme bodky pomocou farebného krému. Následne zoberieme velkú stierku a opať uhladíme povrch torty, pritláčame však len velmi jemne. Takto nám vznikne efekt „vodných farieb“. Dáme do chladu aspoň na hodinu.

A máme hotovo! :)






3 komentáre:

  1. Ahoj, jak se prosím dělají pusinky, aby byly takhle dvojbarevné? Děkuji :-) Lucie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Lucka, stačí ked urobíš farebné čiary farbivom alebo džemom vo vnutri plniaceho sáčku v smere od špičky hore, staci do polky sáčku..podľa mnozstva bielkovej hmoty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Zuzka! Veľmi zaujímavý recept, a tie pusinky! Konečne som našla niečo originálne, teším sa a určite vyskúšam! Nech sa ti darí! Zuzana :)

    OdpovedaťOdstrániť